tirsdag 3. mars 2015

Fagformidling - Min arbeidsprosess på oppgave 3. 

Oppgave 3 gikk ut på at man skulle lage et nettsted der man skulle presentere seg selv deretter skulle man presentere enten sin hobby eller hjemstedet ditt. Dette skulle bli gjort gjennom bilder og tekst, og siden skulle inneholde minst 4 sider.

Når jeg startet på siden bestemte jeg meg for å skrive om mitt hjemsted, og tenkte meg ut et lite design med en meny der man kunne navigere i mellom sidene lett. Jeg pleier ikke å skissere når jeg lager nettsider og gjorde det ikke når jeg lagde siden her heller.

Etter denne tankeprosessen er unnagjort starter jeg ganske enkelt ved å lage <div>'er som skal lage strukturen i nettsiden, disse lager jeg i html-koden og deretter styler jeg de i CSS.

Etter jeg har stylet ferdig hvordan siden min skal være, begynner jeg å lage de tre andre individuelle sidene med forskjellig innhold.

Når jeg er ferdig med dette så var det menyen som sto for tur.
 Her valgte jeg å style mine knapper i en enkel class i steden for å bruke en div. Bildet under ble den ferdige menyen. Selve siden kan du finne her.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar